Całkiem nowy Derbi GPR 50

Poprzedni rok był pełen niespodzianek przedstawił nam m.in nowego GPR 50. Nowy Derbi wygląda jeszcze lepiej od starego,ale czy zachwyci nas czymś oprócz tego? Tego powinniśmy dowiedzieć się za chwilę.Jeśli chcielibyśmy kupić świetnie wyglądający motorower na pewno wzięli byśmy go pod uwagę dlaczego? Dlatego,że nowy GPR wygląda nieziemsko. Jego przód jest jednym z najlepszych w klasie. Ma ona ciekawy i agresywny kształt. W oczy rzuca się bordowy odwrócony do góry nogami widelec,który świetnie pasuje do całości. Jeszcze lepiej wygląda jego bok z idealnie wyprofilowanym siedzeniem kierowcy jak i pasażera oraz boczna uwypuklona owiewka zasłaniająca cały bok razem ze silnikiem. Niestety ma drobne mankamenty takie jak bardzo brzydki wydech i elektroniczny prędkościomierz,który nie daje takich emocji jak prędkościomierz analogowy.

Silnik to świetnie znana nam jednostka ze starego GPR’a. To jednocylindrowy , dwusuwowy silnik D50B0 z grupy Piaggio chłodzony cieczą. Zasilany jest on gaźnikiem 17,5,a za smarowanie służy przy nim oddzielny automatyczny system mieszania. Sześciobiegowa skrzynia biegów pozwala nam na wydobycie z 50cm jak największej mocy i osiągów.

Hamulce to tarczówki z przodu tarcza 300 mm,a z tyłu tarcza 218 mm. Robią one wrażenie potężnego układu,który będzie się świetnie sprawdzał. Zawieszenie przednie to 41 mm odwrócony widelec o skoku 110 mm,a tylny to pojedynczy amortyzator o
skoku 130 mm. Całość waży 110 kg,ale to niewiele jak na tak wyposażony motorower.

Derbi GPR sprawia wrażenie świetnie wykonanego motoroweru. Pokazuje nam on,że wywodzi się z legendarnej marki biorącej czynny udział w wyścigach. Może on zacząć konkurować ze swoimi droższymi konkurentami,ponieważ jest świetnym pojazdem dla młodego człowieka. Oferuje on nam świetną jakość za niewielkie pieniądze.